Męska bezradność

Young happy couple in bed

Zauważyłeś, że twoja sprawność seksualna spadła ostatnimi czasy? Bez paniki. Po pierwsze, problem tyczy się nie tylko ciebie lecz sporej części męskiego społeczeństwa i to nie jest powód do wstydu. Po drugie chwilowe niedomaganie nie może być przyrównywane do impotencji, chociaż uczulam, abyś zapalił w swojej głowie czerwone światło. Po trzecie – to naprawdę da się naprawić, abyś mógł cieszyć się seksem! levitra

Odnotowałeś pierwsze ślady choroby – co musisz zrobić?

Przełam lęk i odwiedź lekarza rodzinnego. To nie jest rzadki problem, z którym borykasz się tylko ty. Problemy ze wzwodem, impotencja, to jedno z częstszych problemów męskich i dotyka co drugiego faceta w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki mówią prawdę, traktuj więc wizytę u lekarza nie jak coś upokarzającego, ale jak wizytę w zakładzie mechanicznym w celu naprawy maszyny, którą jest twój organizm, abyś mógł cieszyć się pełnią jej wydajności. Prócz tego często sprawdzaj ciśnienie krwi oraz poziom cholesterolu, żeby ustrzec się najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krążenia.

Dlaczego lekarz rodzinny a nie specjalista?

Przede wszystkim lekarz pierwszego kontaktu oceni fazę choroby oraz skieruje do stosownego specjalisty – urologa albo seksuologa, który na pewno ci pomoże. Od lekarza POZ (podstawowej opieki zdrowotnej) możesz dostać także skierowanie na badania, które pomogą w ustaleniu przyczyny choroby. Trudności z erekcją to stadium odwracalne!
Typowe leczenie przeprowadzane jest przeważnie przy pomocy leków farmakologicznych, psychoterapii, od czasu do czasu leczenia chirurgicznego, ale pewnymi krokami sam możesz sobie pomóc albo przyśpieszyć terapię. Oto podstawowe z nich:

1. Spożywaj zdrowe posiłki

Unikaj tłustych mięs zastępując je owocami i warzywami. Jedz więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (za wyjątkiem smażonych, tłustych ryb, które, konsumowane wieczorem, mogą obniżać libido). Mnóstwo warzyw oraz owoców to podstawowy przepis na uniknięcie częstej przyczyny impotencji – chorób naczyniowych i otyłości. Jeśli chodzi o owoce, to wartościowe będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny i jagody. Z warzyw – oprócz zieleniny warto zjadać czosnek i cebulę (skuteczne przeciw miażdżycy) i paprykę, pomidory, kukurydzę, selery a także por.

Można zapytać także dietetyka o stosowną dietę, ułożoną specjalnie pod grupę krwi. Pamiętaj, że dieta nie jest sztywnym „niespożywaniem smacznych potraw”, ale dopełnieniem dziennego menu w posiłki wartościowe oraz ograniczeniem tych najmniej pożytecznych. Przemyśl wprowadzenie do swojego jadłospisu potraw z regionu śródziemnomorskiego, szczególnie zaś owoców morza.

2. Afrodyzjaki na tak!

Istnieje grupa produktów, które w jakimś stopniu zmotywują twoje ciało do „działania”. Ogólnie uważa się (w praktyce – jest to udowodnione), iż lampka czerwonego wina przed łóżkowymi igraszkami podnosi aktywność seksualną. Stroń jednak od mocnego alkoholu, który zadziała w złą stronę. Przyprawiając potrawy, stosuj więcej imbiru, który wpływa na sprawniejsze krążenie krwi oraz goździków, które polepszają humor. Z owoców morza polecane są ostrygi, homary, krewetki, oraz ośmiornice.

3. Skończ z paleniem

Palenie papierosów (także to bierne) wpływa źle na twój organizm oraz libido. Amerykański stereotyp ubiegłych lat, w którym to kochankowie po udanym seksie spalali papierosa, to szkodliwy pomysł. Papierosy nie dość, iż zauważalnie redukują twoją sprawność seksualną i wywołują inne, równie poważne komplikacje, z nowotworem płuc na czele – to w dodatku sprawiają, że będzie cię „czuć” z daleka. Uwierz mi, wiem co piszę – jestem osobą niepalącą i kogoś, kto pali, wyczuwam na odległość. Najbardziej niemiły zapach utrzymuje się na włosach, potem na ubraniu, o nieświeżym oddechu nie mówiąc. Jeśli twoja partnerka nie pali, a ty owszem, to może być przyczyną dodatkowych nieporozumień i żenujących sytuacji między wami, także w sypialni. Rzecz jasna jako osoba paląca z pewnością nie pachniesz smakowicie.

4. Ruszaj się

Aktywność seksualna jest mocno powiązana z dobrą kondycją oraz wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Toteż tak znaczące jest, żebyś oprócz zdrowego odżywiania aktywnie uprawiał sport. Czynnie? Oznacza to codzienne ćwiczenia ruchowe, co najmniej 30 min – bieg lub zajęcia na siłowni i regularne 1-2 razy w tygodniu uprawianie sportu, np.: tenisa. W tym miejscu wiele zależy od twoich zasobów czasowych, które, jak przypuszczam, nie są najwyższe. Potwierdzisz jednak to, że im mniej czasu, tym skuteczniejsza organizacja (oczywiście do pewnej granicy)? Z pewnością, jeżeli będziesz chciał cyklicznie uprawiać sport, wygospodarujesz na to czas.

5. Pielęgnuj swoje życie intymne

Aby nie dopuścić do „męskiego problemu” często uprawiaj seks. Wyślij na emigrację rutynę a przemyć do twojego związku więcej świeżości. To najskuteczniejsza recepta na przywrócenie regulacji hormonalnej. Jeśli twój związek ma aktualnie trudności (nawet w sytuacji, kiedy powodem jest ta „trzecia”) postaraj się je rozwiązać, ponieważ to również pośrednio oddziałuje na twoją zdolność seksualną.
wiecej tutaj : tania viagra